سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم هاشم دهقانی؛

ریشه‌های انقلاب اسلامی در قلب و وجود آدم‌ها است

دیدار دبیرکل نهاد با خانواد شهید مدافع حرم هاشم دهقانی

مهدی رمضانی در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم هاشم دهقانی بیان کرد: تا وقتی نقطه گذاری انقلاب، به کیفیت خانه های آدم ها است، انقلاب اسلامی پایدار خواهد ماند؛ ریشه های انقلاب در قلب و وجود آدم ها است و از خون عزیزانشان آبیاری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد، ۸ اسفندماه ۱۴۰۱ طی سفر به استان اردبیل به منظور دیدار با کتابداران و بازدید از کتابخانه‌های عمومی، با خانواده شهید مدافع حرم، هاشم دهقانی، دیدار کرد.

رمضانی در این دیدار اظهار داشت: حاج قاسم به درستی فرمود که شهید پیش از شهادت، در این دنیا به مقام شهادت می رسد؛ جمله‌ای بسیار عمیق است که تفاسیر مفصلی دارد؛ شهید شدن می‌تواند به معنای به شهود رسیدن یا انقطاع از دنیا برای شهادت حقیقی باشد.

وی ادامه داد: هر یک از شهدا در شرایط خاص خود، پیشتر از زمانه خود بوده‌اند. به یاد دارم موضوع دفاع از حرم که مطرح شد، خیلی‌ها در اهمیت آن تشکیک می‌کردند.

رمضانی تصریح کرد: به اعتقاد من، اتفاقاتی مافوق تصور و درک ما در این عالم رخ داد و فضایی برای شهادت این عزیزان شکل گرفت. حالات شهدای ایام دفاع مقدس و مدافعان حرم، بسیار مشابه است و وجوه مشترکی داشته‌اند. گذشتن از جان، کاری ارزشمند و بزرگ است. آنها که در جنگ بوده‌اند می‌گویند کسانی مثل شهید همت، خرازی و... چهره شدند و افراد بزرگی هم چهره‌هایی ناشناخته و پنهان ماندند. اما در خصوص شهدای مدافع حرم، در بین متولدین بعد از انقلاب و کسانی که در فضای پر زرق و برق این دنیا هستند، رسیدن به نقطه شهادت و اینکه داوطلبانه برای تحقق آرمان‌های رفیع انقلاب اسلامی راهی کشور دیگر شدن، بسیار دشوارتر است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: تا وقتی نقطه‌گذاری انقلاب، به کیفیت خانه‌های آدم‌ها است، انقلاب اسلامی پایدار خواهد ماند. ریشه‌های انقلاب در قلب و وجود آدم‌ها است و از خون عزیزانشان آبیاری شده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا برای ما تبرک است و ان‌شاءالله از دعای خانواده شهدا متنعم شویم تا بتوانیم باری که بر دوش داریم را پیش ببریم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 9 =